Komerční pojišťovna, a.s., (KB Pojišťovna) je univerzální pojišťovnou působící na českém trhu. Vznikla v roce 1995 a od roku 2001 úzce spolupracuje se společnostmi náležejícími do skupiny KB (např. ESSOX, Modrá pyramida stavební spořitelna nebo Penzijní společnost Komerční banky).
Komerční pojišťovna nabízí své služby po celé Evropské unii. Od roku 2008 Komerční pojišťovna spolupracuje se zahraničními společnostmi ze skupiny Société Générale především v Bulharsku, Rumunsku a Německu. V České republice poskytuje klientům své služby na všech pobočkách Komerční banky a v poradenských centrech stavební spořitelny Modrá pyramida.
Komerční pojišťovna se dlouhodobě drží mezi pěti nejvýznamnějšími pojišťovnami na českém trhu v oblasti životního pojištění a na konci roku 2018 dosáhla tržního podílu 8,6 %. V oblasti životního pojištění byla v roce 2018 KP dokonce pojišťovnou spravující největší objem aktiv na českém trhu.
V roce 2017 se Komerční pojišťovna rozhodovala o své budoucí reportovací platformě. Finální výběr probíhal mezi Microsoft Power BI
a Tableau. S oběma měli členové týmu zkušenosti a pracovali s nimi již dříve. Po zhodnocení všech stránek byl zvolen nástroj Tableau, který se jevil jako lépe pokrývající potřeby Komerční pojišťovny. Čas ukázal, že to byla správná volba.
Vývoj reportů probíhal prakticky od nuly v desktopových aplikacích a pro publikování byl využit sdílený fyzický Tableau server ve skupině KB. Po počátečním opatrném startu
a nižším počtu zakoupených licencí byl licencemi postupně pokryt celý management Komerční pojišťovny
a postupně začala výstupy odebírat všechna oddělení.
Reporty zpočátku pokryly „speciality“, se kterými si současné systémy neuměly poradit a které vyžadovaly jak složitý datový podklad, tak bohatou vizualizaci. Jako klíčové se ukázalo napojení na datový sklad, který procházel dynamickým vývojem
a rozšiřováním dostupných dat. Postupně se zapojovaly další datové zdroje, například interní document management systém.
Tableau umožnilo jednoduché napojení na téměř libovolnou databázovou platformu, textové soubory, Excely a to s možností jejich vzájemného propojení. Výhodou je, že i „ad-hoc“ řešení jsou publikována na server
a výstupy jsou pravidelně automaticky aktualizovány. Uživatelé také velmi oceňují možnost distribuce reportů přes e-mail a případný proklik na server pro analýzu detailů.
Intenzivně je využívána vlastnost „odeslat report, když není prázdný“, která umožňuje tvorbu různých hlídacích reportů.
INEKON SYSTEMS je pro nás spolehlivým partnerem, kterého využíváme pro technické konzultace pokročilých problémů při vývoji reportů
i používání Tableau. Zajímavé jsou školení, která nám poskytuje, zaměřené na produktové novinky určené koncovým uživatelům
i vývojářům a setkávání Tableau komunity z řad jejich zákazníků. Tím že INEKON SYSTEMS není zaměřený jen na systém Tableau dostáváme i informace z propojení na jiná softwarová řešení (např. BNS), která jsou velmi zajímavá.
Po většinu své pracovní kariéry se věnuje manažerskému reportingu ve skupině Komerční banky. V posledních letech se zaměřuje na oblast automatického reportingu. Poskytuje reporty
a speciální extrakty dat, jak pro top management, tak například pro oddělení auditu. Jeho oblíbený reportingový nástroj je ne náhodou Tableau.
Přečtěte si novinky z oblasti finančního plánování a BI zpracování dat, ale i pozvánky na zajímavé akce a webináře. Inspirativní obsah vám zašleme maximálně 4x do roka.
Přečtěte si novinky z oblasti finančního plánování a BI zpracování dat, ale i pozvánky na zajímavé akce a webináře. Inspirativní obsah vám zašleme maximálně 4x do roka.
© 2023 INEKON SYSTEMS s.r.o., člen skupiny ABRA Holding, Jeremiášova 1422/7b, 155 00, Praha 13, Česká republika, IČO: 27252167. Informace o zpracování osobních údajů.